wbw.pl

Blog tematyczny o urodzie, zdrowiu

Dieta

Jakie białko dla wegan?

Jakie białko dla wegan?

Ciało człowieka to niesamowicie wydajna maszyna, które codziennie wykonuje setki zadań. Gdy zjadamy posiłek, nasz organizm natychmiastowo zaczyna rozkładać jego składniki na mniejsze elementy, które wykorzystuje na rozmaite sposoby. Pobierane są z niego witaminy, a także minerały. Ponadto cukier oraz tłuszcz przekształcany jest w zapas energii. Okazuje się, że bardzo istotną rolę odgrywa białko. Wykorzystywane jest do budowania oraz odbudowywania wszystkich części ciała, a także wnętrzności człowieka.

Zobacz także: Jakie są zdrowe nawyki żywieniowe?

Białko dla wegan

Weganie często zastanawiają się, co zjadać, żeby pozyskać odpowiedni nakład białka dla ludzkiego organizmu. Warto postawić na orzechy, nasiona, a także pestki. Jeżeli jesteśmy koneserem migdałów lub lubimy skubać słonecznik czy pestki dyni to bardzo dobrze. Wszystkie takie produkty mają w sobie duże ilości cennego białka. Trzeba jednak uważać, żeby nie przesadzić z chrupaniem. Okazuje się, że bogactwu protein towarzyszy w tym przypadku spora dawka tłuszczu, dlatego są to dość kaloryczne przekąski. Należy pamiętać, że jedna garść pestek bądź orzechów powinna przez dzień w zupełności wystarczyć dla naszego organizmu. Jeżeli chcemy zadbać o białko, warto też postawić na warzywa. Przeważnie nie kojarzą się one z wysokobiałkowym pożywieniem, jednakże bardzo dużo z nich zawiera w sobie sporą dawkę protein. Najlepszą opcją będą ciemnozielone jarzyny. Mowa tutaj zwłaszcza o brokułach. Warto też do jadłospisu dodać paprykę oraz bataty. Takie warzywa są bogate w cenne białko.

Białko

Weganie bardzo cenią rośliny strączkowe. Jest to bardzo smaczna oraz tania opcja dla każdej osoby. Jeżeli postawimy na fasolę, groch, ciecierzycę czy inne strączki, to uzyskamy sporo korzyści z tego. Pożywienie tego typu jest bogate w białko. W przypadku, gdy unikamy strączków przez wzdęcia, które powodowane są przez strączki, nie warto się zrażać. Dobrym pomysłem będzie zaczęcie od jedzenia niewielkich porcji. Dzięki temu nasz układ pokarmowy powinien stopniowo przyzwyczaić się do takiego jedzenia. Dość szybko przestaniemy odczuwać dyskomfort. Żeby pozyskać białko, warto rozważyć jedzenie zbóż oraz ziaren. Okazuje się, że zboża oraz kasze, zwłaszcza te, które nie są przetworzone, mogą być świetnym źródłem białka dla naszego organizmu. Warto je połączyć z warzywami strączkowymi. Świetnym pomysłem będzie przyrządzenie fasolowego gulaszu – można go zestawić z kaszą gryczaną. W ten sposób dostarczymy naszemu organizmowi kompletnego zestawu potrzebnych aminokwasów.

Z czym jest masło orzechowe? Sprawdzone przepisy

Udostępnij

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.