Strona główna
Dieta
Tutaj jesteś
Dieta smoothie na jesień

Wzmacniające smoothie na jesień!

Data publikacji 27 września 2022

Smoothie (od angielskiego słowa smooth, czyli gładki) swoją nazwę zawdzięcza aksamitnej, kremowej konsystencji. Te pyszne i zdrowe koktajle, przygotujesz w chwilę z niemal wszystkich owoców i warzyw, które lubisz albo masz w lodówce.

Smoothie pokochało wielu zwolenników zdrowego odżywiania, ponieważ jest to łatwy sposób na szybkie dostarczenie sobie witamin i składników odżywczych, których akurat potrzebujemy. Osoby na diecie często zastępują nim także jeden stały posiłek dziennie. Chociaż zazwyczaj kojarzą się ze świeżymi, letnimi owocami to mogą także wzmacniać naszą odporność w chłodniejsze dni. Dowiedz się jak przygotować jesienne smoothie!

Czym jest smoothie?

Konsystencja i smak smoothie nieco przypomina popularne deserowe szejki mleczne, jednak do smoothie nie dodaje się z reguły lodów czy mleka. Napoje powstają z połączenia zblendowanych owoców lub warzyw, z sokiem. Aby wzbogacić skład odżywczy możemy dodać także orzechy, odżywkę białkową, zboża, miód czy przyprawy. Mamy naprawdę dużą dowolność w łączeniu składników i dostosowaniu receptur do naszych osobistych potrzeb. Smoothie różnią się także kolorem, mogą być zielone, żółte, różowe a nawet fioletowe w zależności od tego co zdecydujemy się do nich dodać.

Jak przygotować smoothie?

Przepisów na smoothie możesz znaleźć naprawdę wiele, choćby na stronie: https://www.kaufland.pl/przepisy/lemoniady-smoothie-koktajle.html, znajdziesz liczne inspiracje. Możesz również stworzyć recepturę samodzielnie, w zależności od Twoich preferencji i aktualnych potrzeb żywieniowych. Wystarczy wybrać płynną bazę, może być to sok, woda lub napój roślinny, możesz również dodać mleko (wtedy uzyskasz smoothie a’la koktajl mleczny). Następnie wybierz owoce, liście i warzywa, które chcesz dodać do koktajlu. Składniki zmiksuj blenderem na gładką masę. Jeśli smoothie nie jest wystarczająco gęste dodaj do niego banana.

Co dodać do smoothie jesienią?

Jesień to okres, w którym powinniśmy skupić się na wzmacnianiu odporności. Z tego względu przygotowując smoothie jesienią należy wybierać pełnowartościowe składniki, bogate w witaminy, o działaniu przeciwzapalnym. Dobrze nadadzą się także przyprawy rozgrzewające, np. Imbir, kardamon czy kurkuma. W zachowaniu zdrowia może pomóc także miód, który od wieków jest składnikiem rozgrzewających naparów. Odporność jesienią wspomoże także witamina C, której duże ilości, znajdziemy w większości warzyw i owoców oraz liściach (np. szpinaku czy jarmużu). Szczególnie warto zainteresować się produktami sezonowymi, jak brokuł czy dynia. Możesz również dodać seler, jego słodki smak świetnie komponuje się z np. kwaśnymi jabłkami.

incontinox na nietrzymanie moczu

Redakcja wbw.pl

Jesteśmy grupą miłośniczek urody i zdrowia. Dzielimy się poradami i ciekawostkami z zakresu lifestyle, urody, zdrowia i diet.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Jesteś zainteresowany reklamą?